ÅNGER OCH BYTE

Fria returer vid byte (skickas ut med ordinarie paket till ombud)

 

ÅNGER : Returkostnad 69 kr Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

 

Kontakta ALLTID order@ggisweden.se om ni ska göra en retur, ange ert namn & ordernummer i mailet samt information om vad returen gäller, dvs. om ni vill byta till något eller endast ångra köpet.

Ange också artikelnummer och storlek på de ni önskar byta till så reserverar vi detta tills vi mottagit returen och kan på så vis snabba upp utskicket av det ni vill byta till.

 

* Returer som skickas på annat sätt än ovan är stor risk att det inte kommer fram och går då tillbaka till er.

Ni har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att ni hämtat ut ert paket.
vi uppmanar kunden att skicka tillbaka varan till oss i originalförpackning. Kontakta alltid oss via e-post vid retur så kommer vi återkoppla med en retursedel.

 

Vill du returnera? Så här gör du!

Kontakta oss via mail (order@ggisweden.se) med ordernummer & namn och information om att ni vill göra en retur, meddela oss på samma gång om ni önskar att vi reserverar något i utbyte.

 

Vi kommer då återkoppla till er med en retursedel som ska användas vid returen oavsett orsak.

Vid ånger och återbetalning så återbetalas ni på samma sätt som ni betalade beställningen.

 

*Ånger som passerat 14 dagar så har vi rätt att neka retur, eller om vi godtar retur så lägger vi på 15% av produktvärdet som en avgift för sen retur.

 

Ångerrätten omfattar inte:

  • När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.
  • Använda produkter. (Fotodokumentation görs isf av oss)
  • Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss. Ej uthämtade paket debiteras mot en avgift för att täcka våra fraktkostnader.

 

Vänligen notera att vi EJ löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

 

REKLAMATIONER:

Trasig produkt, fått fel modell?

Kontakta order@ggisweden.se med ordernummer samt vad ärendet gäller så kommer vi återkoppla till er snarast möjligt.

 

Bifoga gärna en bild eller film som visar defekten samt om ni önskar endast en retursedel för att skicka tillbaka eller om ni önskar en ny vara i retur.

Reklamation av vara

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se/Konsumentfragor–anmalan/Konsumentfragor/). Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Kontakta alltid kundtjänst på order@ggisweden.se om du vill reklamera en vara. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd, när du kontaktar oss vill vi att ni även bifogar ett ordernummer så vi så snabbt som möjligt kan hitta er beställning och därmed även hjälpa er snabbare. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka/kreditering. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten. Vi kommer då att maila ut en retursedel som ni får skriva ut och sedan fästa på paketet. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny produkt, alternativt krediterar beställningen så snart som möjligt.

Reklamationsrätten omfattar fabrikations- och materialfel som kan konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten täcker därför inte fel, skador eller slitage, direkta eller indirekta, som uppstår som en följd av oaktsam hantering, bristande underhåll, våldsam användning eller liknande.

Behandling av returer och byten

Returer och byten behandlas inom 14 dagar från det att returen är oss tillhanda.

ÅTERBETALNING:

Eventuell återbetalning sker inom normalt inom 14 dagar men maximalt inom 30 dagar. Dessa dagar räknas från det datum då vi mottagit din retur. Observera att förfallodatum för faktura och delbetalning gäller alltid. 

Via denna länk så får ni även tag på konsumentverket.
Via denna länk har ni möjlighet att skriva ut en ångerblankett/Standardformulär, vilket inte är ett krav från vår sida men möjlighet finns om ni så vill.
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html